Saturday, June 19, 2010

ajal maut jodoh pertemuan di tgn tuhan.....

tau ape yg bes bler tgk org nak akad nikah???tgk pengantin laki nervous....haha......tp rase lega bler akad nyer hanya selesai dgn skali lafaz......kenape aku wat post ney??sebab smalam aku dipakse ekot abg aku g teman die kawen kawan die....xdela jaoh sgt....typ x pasal n tanpe disangke2 kitorg pun da jadik rombongan pengantin laki....kat kete letak bende bunga2 kat aerial radio tuh...haha....

kalo tgk kenduri nyer misti korg kate mcm kenduri doa selamat....tp bg aku ney lar kenduri kawen terbaik.....pengantin laki hanya berjubah putih dan berkopiah dan pengantin perempuan jer yg pakai lawa sket....mas kawin bpe puluh jer...hantaran nyer senaskah al-Quran....itu sajer....org yg dtg aku rase x smpi seratus org....mmg nampak kesian tp sebenar yer lg kesian org yg membazir utk berkahwin.....smpi berpuluh2 ribu abes tp tup tap da nak bertalak da.....macam anjing melalak....

nway.....disebabkan g kawen kawan abg aku tuh smalam x pasal2 rumah aku diselubungi topik poerkahwinan dan juge kematian....nape kematian??sebab jiran aku yg juge kawab baik mak n ayah aku jugak meninggal dunia....umur nyer baru 39 taun....meninggal sebab pneumonia atau dalam bahase mudah jangkitan paru2.....kesian....x sempat nak ckp ngan family wat kali terakhir sebab dari malam da x mampu nak ckp....sok pg da nazak n terus meninggal....lg tragis die baru jer lepas keguguran salah seorg dr anak kembar....cume sorg jer selamat....dan kesian jugak sebab baby tuh still menyusu...baru 9 bulan wei....

ape nak dikate.....sumer jadik secare tibe2....german kalah...spain kalah....oppss...ape pasal world cup lak....yela ajal tuh urusan tuhan...jodoh jugak urusan tuhan....kite hanya perlu bersedia dan redha dgn segal qada' qadar yg telah ditentukan....

arini iA balik ke port klang sebab sok ade keje nak wat kat UM.....aduhai...malas nak pergi membuat kerja...penat berulang alik dr port klang ke UM....tp yg pntg x sabar nak g op-pp mgu ney....jumpe di sane kawan2...haha

No comments:

Post a Comment