Saturday, June 12, 2010

cuti2 di pahang....

aku selamat smpi kat rumah aku di kampung chemomoi walaupun terpakse meredah hujan nek motor lbey krg 3jam.....smpi demam seyh....tp even demam sok nyer iaitu ari khamis aku g jugak folo family aku n sepupu aku g pusat pemuliharaan gajah kat kuala gandah....bes gler wei...bole pegang2 anak gajah kat situ.,..bg makan kacang....gajah tuh sedut rase sejuk gler...bes3x....rugi kalo korg x g....kalo ade mase lapang korg g r.....kalo nak tgk gmbo kenetgu sepupu aku upload dlu.,...so bek google jer lg senang kan...haha

then before balik g deerland pulak.....misti korg ingat tmpat ney ade ruse jer kan???haha....mmg main die ruse lar....tp ade gak haiwan len...lbey krg cam mini zoo r...tp haiwan die x byk...cume yg bes nyer....kite bley tlg bg makan dengan menatang ney sumer....bole bg makan kat rusa,anak ayam n anak beruang matahari....aku siap ade pegang ferret lg....ferret ok bukan hamster or tikus mondok...bulu die kasar tp manje tuh...kalo lar bley bela sekor....haha...bayaran masuk cume rm10...maybe korg rase mahal tp bg aku berbaloi sebab ko bley tgk n pegang sumer haiwan ngan sgt dekat n mesra.....ade ular utk bergambar....tp aku x berani nak pegang...geli eden...haha....n utk pengetahuan sumer....tmpt ney juge adalah slah satu tmpt dlm rancangan explorace dulukala.....kire feymes gak lar an...haha...n dgr cter bakal dijadikan salah satu lokasi utk rancangan the amusing race oleh 8TV.....wow....so ape kate cuti sem n cuti skola yg tgl sket lg ney korg g lar...sesajer an....haha...

kat pahang ney ade satu lg tmpt yg cambes gak...name nyer zoo mini temerloh....tmpt tuh cam zoo cume kecik jer r....ade buaya,ular,monyet,beruang...byk lar....lg byk dr deerland...cume tmpt tuh korg bley tgk x bley pegang...yela...da korg byr pun rm2.00 ko nak pegang watpe....kalo kene geget sape nak tanggung...haha....

so....itulah beberapae tmpt menarik kalo korg nak g melawat haiwan2 yg kesunyian d negeri pahang.....oppsss...maksud aku di sekitar temerloh lar....so njoy lar cuti sem n cuti skola sumer....hehe....naty aku nak cter sal bukit broga...jap lg aku tulis ek...

No comments:

Post a Comment