Sunday, June 13, 2010

sakit nyer tanganku memotong rumput yg x berape nak panjang....

alkisah nyer bermula apabila my father bawak pulang dr bandar satu mesin yg cukup hebat.....mesin potong rumput atau dlm bahase omputih grass cutter......make ayah aku pun memasang rumput tuh dgn perasaan yg x sabar2 smpi terlupe nak tgk manual nyer....letak minyak petrol campur sket minyak 2T trus die suro try....make sape lg yg try kalo bukan anak jantan die yg gagah perkase ney kan...haha...make aklu pun rasmikan....aku rase gegaran mesin tuh mmg len mcm....mcm nak tercabut tangan aku menahan mesin tuh dr bergegar dgn kuat sehingga mampu mencederakan diri aku dan org yg sekitar nyer.....aku trus jer lar mesin.....sekejap jer sebab nak ujan....

pg sok smbg balik.....smbg mesin lg.....tetibe my uncle dtg tgk mesin tuh,...of cos die suro tutop dlu...kalo x mau tercabot tgn die an...haha....so die kate lar len mcm jer bunyi nyer...skali cek skru longgar....torsi lar kotatkan skru nyo....torai punyo torai x dapek eden nak nolong....x kotat2....so kitorg sumer duduk mengelilingi mesin tuh ....cek sane cek sini,....las skali baru amik manual...cek manual rupe nyer tersalah pasang....cess....wat skt tgn aku jer...pasth da ok sket...tp still penat n berpeluh sakan r...mcm men futsal da...haha....rupe2 nyer letih jugak memotong rumput ney an....haha....

so kalo korg rase cuti ney bosan...cube mesin rumput rumah korg...xde mesin pakai gunting mcm aku zman kanak2 dlu...haha....gler an...potong rumput pakai gunting....ngat ney rambut ke??haha...ok jumpe lg...hehe

2 comments:

  1. bese lar....tp x secanyek blog org tuh...update everyday even nak dekat exam...hehe...bagus....

    ReplyDelete