Saturday, June 26, 2010

jAnJi yG pasTi.......

ape beza nyer cinta yg moden dan juga cinta mengikot islam????

bler aku tgk org kapel....aku terpikir.....dorg ney kapel ikot islam ke ikot sedap sendiri???tp sebenar nyer ade ke kapel ikot islam??

tp byk jugak blog2 atau artikel aku bace yg mengatakan...kapel dlm islam x pernah wujud....tp ade jgk yg x menolak berkapel cume bataskan pergaulan....tp sebenar nyer biler berkapel mudah berlaku zina....x kire lar zina hati ke zina mata ke or zina secare fizikal.....

hubungan antara lelaki dan perempuan selepas berkahwin hadir dgn tggjwab.....ini ckp kawan aku ney....sdgkan hubungan antara 2 insan yg bercinta ikot sedap ati x hadir bersama tggjwab yg hakiki tp hadir dgn tggjawab yg hanya sekadar khayalan....sekali terhantuk terus hilang tggjawab tuh....

so nak ckp sebenar nyer....aku pun pernah kapel....rase bes jer kapel...yela...nak kuar ade teman...nak tgk wayang ade org nak temankan....sape rase x bes an.....tp xbertahan lame lar....sbb bende ney x dtg dgn tggjwab.....ade org tny aku....aku x faham cane ko bley tahan single....hurm....mmg pd mule nyer susah nak bertahan....melihat di sekitar aku semua org berkapel.......tp aku rase bia lar.....bia lar btol2 aku da nak kawen naty....baru aku menyunting bunga di mane2 taman.....mane tahu dapat taman di sberang laut.....sesungguhnya Allah punya perancangan dan jodoh yg telah Dia tetapkan bg setiap manusia.....dan Allah dah berjanji....Perempuan yg baik utk Laki2 yg baik,dan perempuan yg berzina utk laki2 berzina........make skang ney ape kate kite same2 muhasabah diri dan jadik org yg baik....insyaAllah janji Allah pasti.....renung2kan.....dan selamat beramal....

mode di subuh hari : nak g reunioun ngan kawan2 skola.....ini sume gara2 oppp sudah tangguh!!

Banner created with MyBannerMaker.com

No comments:

Post a Comment