Tuesday, June 22, 2010

mengimbau kesilaman n kesilapan...

wow...kesilaman.....baru discover word ney....sib bek xde dlm kamus dewan bahase...kalo x serabot org nak sebot...hehe....beskan tajuk entry....kesilaman n kesilapan......mase silam mmg bes utk dikenang....maksud aku bler diingat kembali lar....x kesa lar kisah silam tuh pahit or manis ataupun disulami dgn kesilapan....yg mgkin kalo korg bley patah balik ke masa lampau nak jer marah diri sendirin time tuh n ckp...."bodoh!!!!!!ape ko buat ney!!!"

sebenar nyer mode ney dtg bler aku trngat nak g op-pp carnival games ari sabtu ney.....aku teringat kawan2 yg sudah lame aku x jumpe....ade yg kat oversea....ade yg di laut,belayar mengelilingi dunia....ade yg sudah bersedia berkhidmat utk tentera.....x kurang jugak org2 yg seperti aku yg masih belajar di merata pelosok malaysia.....

okay...ape yg bes ek bler pergi oppp ney.....hurmmmm...bessshhhh sgt(tibe2 berimaginasi oppp taun lpas)....hehe.....bler oppp ade byk bende....bley menembak...nak men game pun bley...pilih r...men bola,ragbi or hoki....then bley jumpe cikgu n jurulatih yg byk menabur bakti dan telapak tgn kat aku mase zaman nakal gile kuasa....hehe....n paling besh mcm aku ckp td jumpe kawan2 n jalan2 sekitar RMC....tgk balik jalan fly@sneak out(sgp fly nak g jumpe awek...haha)....tgk bilik lame aku....tgk toilet bersih ke x(ade ati lagi nak cek toilet ney...dlu2 malas...haha)

then korg akan sembg2 ngan kawan2 smpi x hengat dunia....bukan kawan sebatch sajer tp batch atas or bawah pun skali....jumpe balik org yg penah bg neraka dunia kat aku dulu...tp skng bende tu lar yg merapatkan aku n senior2 or junior2 aku.....bagus x neraka dunia??haha....kadang2 kalo rajen kawan2 1 batch ajak men futsal ke or lepak2 kat luar lak...make karnival kat RMC pun bersambung di gelanggang futsal or kat shopping complex....hehe

tp yg pasti kawan2 aku kat RMC ape sajer yg korg buat pade mase skarang ney...ingat dlm mase lbey krg 6 tahun lg kite akan wat reunioun batch....mase tuh aku harap kite dpt berbangge dgn kejayaan masing2 dan juga kejayaan kawan2 kite.....mase tuh bawak lar bini korg...jgn stakat bawak awek sajer....time oppp bley r bawak awek...tp nasihat aku oppp x yah lar bawak awek....korg akan ilang mase ngan kawan2 nak sembang pun rase x senang....jadik di hari semakin hampir ngan oppp ney aku btol2 merasekan kerinduan teramat sgt utk menjejakkan kaki di tempat yg pernah aku alami syurga dan neraka dunia...tp ape yg penting kenangan itu penuh makne dan jadik panduan utk aku membawa diri walau ke mane sajer.....

No comments:

Post a Comment