Thursday, July 8, 2010

situasi....

situasi baru masa kini....perasan atau tidak....betol atau tidak yang pasti aku nak jgk tulis pemerhatian aku....aku tgk skng ney.....kalo org kapel2 tp las skali x kawen pun...ney salu berlaku zaman skola lar....zaman u ney kapel ney cam da wajib da....kalo jumpe kawan2 misti tny....awek sehat??padahal sebenar nyer org yg ditny tuh x pernah pun kapel or x penah pun btau si penanya tuh die nga kapel....haha

tp ape yg aku perhatikan....biler nak kapel misti nak cari yg cantek,yg bukak2 sket,yg bley geli2 sket....haha....tp biler nak kawen ade sesetengah putus kapel mule mencari yg bertudung litup...yg ade agama....jadik...kesimpulan nyer...even seseorg tuh suke tgk yg berbukak bukak tp akhir nyer biler nak kawen cari yg bek2.....tp janji Allah dlm Quran...pompuan yg baik utk laki2 yg bek n pompuan yg berzina utk laki2 yg berzina..kalo x salah aku lar....so janji Allah pasti....

maka kesinambungan kehidupan pun diteruskan....da kawen misti lar 'main'' kan...wajib tuh...perapat hubungan....akhir nyer zuriat pun dilahirkan....biler da besar sket....mak ayah ney pun mahukan anak nyer jadik seorg yg baik....seorg yg soleh...hantar g skola agama...hantar g ngaji...even kekadang tuh....ngat ek...kekadang jer....mak n ayah tuh kurang baik dr segi agama nyer...yela...sebab mak ayah tuh pun mase kecik2 malas nak study agama ney...mak ayah sibuk keje jer....tp org tua2 kate tp aku rase cam hadis nabi ney....anak2 tuh cermin kepada ibu bapa nyer....jadik.....boleh ke anak tuh jadik sorg yg soleh??

tp aku tetibe trngat lagu raihan....iman mutiara...iman x dpt diwarisi dr sorg ayah g bertakwa kepada anak nyer....jadik aku rase kekurangan ayah atau ibu pun xkan diwarisi kepada anak nyer....make ini adelah 1 teori sajer....teori yg aku terpikir di surau td.....time bace yasin...haha...boleh pulak an....haram jadah tol syazwan....

cter sal surau...aku tgk skang ney budak2 makin kuat main dlm surau...even bapak ade tuh....kalo time aku dlu...aku x berani pun nak men....even ayah aku xde dlm surau tuh....tp org len btau naty kat parent aku....mmg balik kene tibai r....tp skng ney....nape jadik cani??adekah sebab mak bapak x sound anak??haha....naty lar kte cter sal mak bapak lg ek...haha

No comments:

Post a Comment