Sunday, July 25, 2010

berweekend bersama family...

........................

aku nak memahat kenangan indah weekend ney dlm blog aku...bukan tujuannya utk org lain bace tp cukuplah utk aku tatap semula satu hari naty.....so weekend ney aku balik rumah lar.....mule2 cam berbelah bahagi campur tolak tambah gak nak balik ke x...tp las skali kentalkan sahaja hati utk balik smbil bawak semua baju2 kotor.....giler budak skola asrama sial...haha.....

so aku smpi pun da agak lewat....dlm kul 10 lbey r.....odw sempat g jamah roti kosong ngan teh tarik segelas kat kedai mamak depan masjid karak tuh...da lame x mengeteh kat situ...haha....so sampai2 tgk ramai da org kat rumah ney....da macam ada kenduri ke ape......fooonuhhh ruang tamu rumah aku tuh...sedara mara aku dtg....dr terengganu n raub......sebab ape??musim buah beb....sok nak g kebun tuh...acara petik n makan terus...haha......

terus sahaja ari sok nyer g kebun kat pamah kasih....panjat pokok rambutan pastuh cantas dahan die....sebab nak bg senang petik....da merah menyala da rambutan tuh semua.....cantas satu dahan besar jer da dpt dekat seguni rambutan....giler teruja aku....baru aku faham keseronokan mengambil buah dr pokok sendiri....haha...psatu bergerak ke pokok dokong lak.....pokok dokong ney...baru satu pokok tp dapat 2 bakul beb...da manis n sedap....tp masalah nyer aku pun x makan sgt buah2 ney...haha

pastu tghari aku n ayah aku g amik adik aku....die ade pertndgn tilawah al-quran kat felda lakum,lanchang....tp kalah lar...adik aku baru darjah 4 lawan ngan yg darjah 6....susah r nak menang...balik tuh aku tgk pak cik aku(pak cu) n anak2 nyer tgh mengail ikan kat parit yg baru wat kt blakang kebun tuh....ape lg...aku ngan sepantas kilat merampas pancing tuh n terus pancing....dapat ikan wei...aku dpt 2 ekor...ikan puyu kecik jer ngan ikan haruan bley tahan besar.....bes siot.....mmg rindu r aku nak memancing kat situ....hahaha....

n malam tuh balik rumah chemomoi....semua org da letih....x larat....aku pun x bpe nak larat.....tdo lar sebab sok nyer ari ahad...nak balik kl....even letih ari sabtu tuh tp bes n puas.....patot lar kereta kat highway karak tuh byk sgt....org sgp berhabis duit nak balik kampung sebab nak merasa kemeriahan musim buah....even durian kat rumah aku x jadik pun......xpela...bukan rezeki tahun ney....next musim k....see ya...

No comments:

Post a Comment