Sunday, November 7, 2010

paeds oh paeds.....





salam semua......

Da lame x menulis......busy dgn EOP yg masih x tau keputusan nyer and act xde mood nak menulis or maybe x de pape utk ditulis....haha

so arini nak menulis pasal posting aku skang ney....paediatriks atau kanak2.....same jer lar tuh.....skang ney aku posting kat wad paediatriks ney.....jadik range umur die dr baby yg baru lahir smpi lar yg da besar...dlm umur 12 thn kot.....yg lebey2 tuh masuk wad org dewasa lar....menyemak jer kat wad aku...huhu

ape yg spesel sgt nyer ttg paeds ney??haha....ini lar yg kite nak tau ney......jadik paeds ney sgt spesel pada kitorg semua sebab cerita2 yg dibawa oleh group yg sudah abes paeds......antara kisah2 benar n kejadian2 yg mmg benar2 terjadi ialah lecturer dorg sgt garang....mmg x bg can nyer....x dpt r nak lepak2....lecturer dorg sgt rajen mengajar smpikan terlepas waktu makan tgahari n ade skali tuh x sempt g semayang jumaat utk yg laki.....mase group dorg dlu mmg aku pun kesian kat dorg....lunch x smpt....kene abes duit g makan luar lak......pastu ade lg...case summary kene tulis tgn n kene antar cepat2......maka ramai lar yg stay up smpi kul 4pg n tetibe sok nyer lecturer ckp antar ari isnin lar.....cesss.....so korg rase spesel x???haha

da melalak da....payah betol lar.....


tambahan pula(penanda wacana...bagus2..hehe) dgn baby2 yg kuat menangis n melalak......bler da menangis cane nak examine,nak amik ukur lilit kepale,nak dgr pernafasan n jantung.....sungguh siot skali baby2 ney......aku terase mak bapak dorg ney byk bg dgr lagu2 dr Kompilasi Tangkap Nangis...lbey baiklah mak bapak dorg bg dgr lagu2 dr album Kompilasi Tangkap Lentok....kan senang...tido jer baby2 tuh,...senyap n aman damai wad aku...haha

utk menjadikan crite lebey menarik.....kisah silam aku mencatatkan aku mintak MTD dlu pun sebab nak melarikan diri dr rumah aku yg penuh dgn budak2 yg kuat menangis....aku form 2 n amse tuh adik aku masih kecik2 ade 3 org.....damn.....da lar menanges pastu gado lg.....cess....menyusahkan mak bapak tol....n jgn lupe adik beradik skali....maka dipendekkan crite aku ney mmg kurang suke lar budak2 ney.....
tgk budak ney...merengek nak mak....cane aku
nak examine....hish....

aku pun mencari jalan penyelesaian n mintak tips2 dr budak2 group sebelum ney n akhir nyer berjumpa dgn 1 solution terbaik.....RASUAH....haha...nampak mcm jahat....tp sebenar nyer kate mereka kite perlu merasuah budak2 ney ngan gula2 n mainan yg menarik....haha.....piece of cake......mgu lepas penat aku mengumpul mainan yg murah2 n menarik dr kedai2 berdekatan.....n smalanm aku testing n mmg menjadik...senyap budak2 tuh aku bg mainan...dgn bapak budak tuh terkejot ngan sifat kebapaan aku sgt menyerlah...haha....baru korg tau sape aku....(ape ney membangga diri...x baek)...ok x lar....cume mmg bapak die pun terkejot lar kan.....
+TAMBAH+



JADI =====\/

HAPPY CHILD

so aku ade lbey kurang 6mgu lg dlm posting budak2 ney....aku perlu jugka nak abeskan n paling penting menguasai setiap ilmu dlm posting ney.....cane nak amik history,developmental assessment and so on......so aku perlu membuat anjakan paradigma berspektrum jalur lebar berkuasa tinggi untuk memastikan aku berjaya lulus cemerlang phase 3A ney....insyaAllah....

No comments:

Post a Comment