Sunday, November 21, 2010

kehidupan matrix....enjoy atau stress??

salam.....

wahai syazwan....masih ingatkah ko kepada kehidupan di matrix penang??xkan x ngat kot da lar dikelilingi oleh budak2 matrix penang gk.....haha.....matrix penang...byk kenangan kat situ.....nway ade mood utk bercerita pasal kehidupan matrix.....ape yg terjadik kepada aku di matrix??hehehe....

mule2 apabila tau dapat matrix penang mmg rase x bes r.....aku x suke utara.....dlu lar....dlu x suke sgt org utara...maybe sebab dorg nyer loghat sgt pekat...tp tuh zaman dlu....zaman kementahan....skang ney misti lebey matang n x bole racist2 da...huhu....1st time tgk tmpt tuh rase scary gler sebab sumer nyer adelah konkrit2 yg disambung gune skru...damn....kalo skru longgar terus runtuh bangunan.....sib bek xde jadik bende2 camtuh...haha

sebulan pertama di matrix sumer dak2 RMC dipanggil utk join kawad....mule2 aku xnak join...tp ade pulak sorg ney sabo n g join kawad tuh....n tanpa membuang mase lg terpakse sumer skali join jgk...tp ade gak x join n join bende2 len....lastly aku dapat jadik parade commander....training 2 3 bulan n alhamdulillah dpt no2 mase KAKOM....n aku pun dapat no 2 utk parade commander terbaik....n act aku kalah kat budak skola aku jgk dr matrix kedah....so x kesa sgt lar....

biler cakap pasal blaja mmg ari2 aku blaja kat matrix...kecuali ari jumaat malam.....selain dr jumaat malam aku mmg akan menghadap buku....x kesa lar ape2 subjek pun....misti nampak cam bosan kan??tp disebabkan bosan lar aku study.......bler bosan2 aku pasang lagu kuat2 n study math.....lg susah soklan lg bes......bler dpt jawapan rase bes bler x jumpe jawapan cari smpi dapat gak...tp kalo x dpt gak mmg rase down cam nak mati r....haha

dlu aku rajen....utk biology aku wat poster besar2 tampal kat dinding....n before tdo mmg aku bace r sebab bende tuh besar2 terpampang depan aku....even ade member aku yg dtg before die tdo juz utk bace bende tuh.....kire mmg bagus r poster besar tuh kan...haha

ade mase jgk aku down....rase cam malas blaja ape sumer lar.....sebab aku tgk dak2 len sumer blaja terbaring n terus trtdo......aku lak kental skali duduk dr kul 9malam smpi kul 1pg study jer.....tp bler aku down aku teringat mase SPM cane aku bley kantoi ngan sgt teruk sebab terlalu yakin ngan diri sendiri.....akhir nyer memakan diri....aku teringat janji aku kat mak aku....."zaman skola waktu main2,mase matrix ney baru nak score..."...nampak cam cakap kosong tp sebenar nyer aku bertekad n berjanji kat mak aku tuh....last but not least aku salu ngat yg matrix nyer sijil ney x valid pun kat international level or even utk mintak keje skali pun.....so aku kene usaha yg terbaik sebab in chance terakhir aku utk masuk ke universiti....bende ney adelah yg risiko yg sgt besar aku amik utk menentukan idop aku pasni.....so aku kene usaha yg terbaik....demi mase depan aku....

tp ape yg aku rase bagus nyer kat matrix dlu adelah aku sgt2 insomnia....aku tdo kul 4 or 5pg n bgn kul 8 utk g kelas setiap hari.....n aku tdo kul 4 or 5pg bukan nyer bermsg2 atau bermen FB atau frenster yg sgt popular ketika itu.....tp aku study....maskdu nyer setiap malam aku study dr kul 9malam smpi kul 4pg.....baru aku tdo....kat matrix mmg aku rase aku sgt kurang tdo....maybe sebab tuh mase skang ney pulak byk tdo...haha....tp act aku tdo kat kelas....waktu kuliah....byk tdo dr bgn....tp kalo kuliah math jer aku btol2 bgn atau separuh tdo...sebab nak salin semua contoh2 yg die bg......

kat matrix jgk aku sorg yg sgt patuh ngan arahan lecturer.....kalo lecturer ckp kene salin aku salin....n aku jgk rajen jumpe lecturer tny soklan.....tp sebenar nyer x rajen sgt r jumpe lcturer....aku rajen kumpul soklan byk2 n mase tutorial tuh aku tny...smpi lecturer da tau aku mmg akan jumpe die tny soklan,....thx jgk kat lecturer aku yg sgt bek utk melayan kerenah aku....haha...n paling penting jgk...bukan lecturer yg ajar aku jer tp semua lecturer kat matrix sgt baik n mmg berusaha ngan sgt gigih utk mengajr.....jadik tingggal kat kite semua jer nak usaha atau nak bercinta macam nak rak siap wat video 'peribadi' lg....haha

aku mengaku aku bukan genius cam ramai kawan2 aku dalam medic ney...aku masuk medic ngan usaha yg sgt gigih....siang malam study x ngat dunia tp ngat medic jer.......haha....mmg aku nerd mase kat matrix dlu....maybe smpi da masuk medic skang....tp kalo nerd membuatkan aku berjaya ape salah nyer aku jadik nerd....sebab di mase depan aku yg akan menanggung hidop aku n jugak ibu bapak aku n jugak anak bini aku...bukan org2 yg memandang serong aku sebab aku nerd.....sekian....

p/s :syazwan study rajen2 skang ney tau....kalo x rugi jer penat2 ko study time matrix dlu....tepuk tgn utk diri sendiri!!

5 comments:

  1. waa...bagos2....bdak nerd....
    mmg dpt kan anugerah tue....
    =)

    ReplyDelete
  2. dpt matrik ..dftr 27 mei ni.. tpi x tw gi nk pi ke x????

    ReplyDelete
  3. hurm...ade choice lain yg lg elok??kalo itu jer choice yg ade...better go n struggle for good result...tp seryesly lecturer kat matrix mane2 pun mmg terbaik n nak tolong...

    ReplyDelete
  4. salam, tepegun saya tengok abg cakap abg study dari pukul 9 sampai pukul 4. how can you do that? abg tak rasa mengantuk ke? or terpengaruh dgn orang lain yg enak dilamun mimpi? and macam mana abg istiqamah study sampai lewat malam macamtu fo 1 year? mohon bantuan kpd budak yg baru nak belajar ni terima kasih :)

    ReplyDelete
  5. biler kite penah gagal...kalau kite positif insyaAllah kite akan cube bangkit...bkn masalah x mengantuk..tp msalah x bole tidor..tp nk berjaya mmg perlu sacrifice mcm2...x percaya bace lar mane2 biografi orang2 yg sukses...tgk ape yg mereka korbankan...good luck...doa byk2..jgn putus asa...kekuatan n kepandaian bukan dari kite tp dr Allah...

    ReplyDelete