Thursday, November 18, 2010

cinta manusia...cinta ilahi....

salam......

kerana sudah lame tidak mengupdate blog jadik aku pun update lar....bg blog ney masih relevan pada diri aku....dan bukan ilang begitu sahaja.....haha....so arini topik nyer cinta manusia dan cinta ilahi....

aku terfikir 1 perkara ketika dlm perjalanan balik dr rumah kat chemomoi ke klang.....yela bosan2 x tau nak pikir pasal ape kan.....jadik ape yg aku pikir kan??bende ney lar.....pasal cinta ney.....ianya bermula apabila aku terpikir betape aku ney sudah semakin jauh dr landasan kebenaran....bukan bermaksud aku buat benda2 x elok.....tp maksud nyer byk perkara2 yg baik dlu aku buat skang aku tinggalkan....tinggalkan bukan kerana kesibukan study atau bermain tp kerana khayal dgn keseronokan duniawi.....

jadik aku terfikir yg aku rindukan naungan Allah.....rase macam kite dekat jer ngan Dia.....rindukan menangis mase berdoa(obviously mase nak dekat exam)......so cam rindu r nak merasai semula perkara tuh.....

lalu aku pun terpikir lg.....byk btol pikir ney....kenape misti aku rindu??jadik aku mengambil cth mudah.....biler kite syg sesuatu bende tuh atau org lar senang....biler kite cinta org tuh....bler berjauhan pasti kite merindui diri nya.......so aku pun membuat kesimpulan.....jadik kalo aku rindukan keadaan tuh sumer....maybe masih ade kecintaan pada yg maha Esa.....aku pun mengucapkan syukur kepada Allah kerana dalam kerosakan yg melanda diriku ini masih ade lg sekelumit cinta buat diriNya......rupa nyer Dia masih bertakhta di hatiku.....

jadik kawan2 sumer.....jikalau anda mempunyai perasaan rindu untuk kembali sujud di sejadah atau rajin membaca Al-Quran.....ucapkan syukur kerana Allah masih mentitiskan cintaNya didalam hati kite semua.....maksud nyer tuhan masih sygkan kite.....jadik kite pun misti balas kasih syg yg diberikanNya.....


baru lepas raye haji ney....ape yg telah kite korbankan utk Islam??jika org di Palestin berkorban seumur hidup mereka dan keluarga mereka utk mempertahankan bumi al-Aqsa....ape yg telah kite lakukan utk membantu mereka??adekah anda semua memboikot Tesco,McDonald???jika tidak....bole start skang....owh 1 lg....Coca-Cola...in fact bende ney zionis pun x minum....

No comments:

Post a Comment