Thursday, August 5, 2010

meroyan di tgh pagi......





Da lame x menulis dalam blog ney....lame ke??aku pun x pasti.....sebab dlm blog ney aku x perlu bz membalas komen atau pun membuat blogwalking wajib spt blogger2 yg aktif.....mcm yg aku tulis sblm ney....blog ney sekadar tempat aku meluahkan perasaan n macam diari aku....tp maybe diari yg boleh dimuatkan crite yg x private r kan....haha nak dijadikkan crite....yg aku pun x tau ape crite nak tulis ney....aku pergi gerai feskum ptg td dgn azlan....mencari adiah utk senior skola die yg akan grad(buddy sendiri pun malas nak g cari aku ney...suro org bawah jer).....so tetibe g lar kat gerai jual buku2 agama.....n terbace cover buku aku terima nikahnya.....ade tulis kat situ....lbey krg camni r....adakah pelik cinta yg tidak berkenalan.keluar makan2 atau sms??.....ape lg....jawab cepat2...jgn pikir lame2...naty menipu jer...tau sgt da...haha jadik aku pun cube menjawab soklan tuh....dlam ati aku jer r....aku x bace lg buku tuh....sejak aku menjejak kaki di universiti....ilmu2 agama yg aku tahu skang ney da makin bertambah......ney pendapat aku lar....dlu aku ngat kapel2 ney boleh asal ko menjaga batas2 dan sbg nyer....tp bler aku ade terbace pndpt sesetgh ustaz yg kate kapel ney celah mane pun haram....ini adalah disebabkan kapel bley membawa kpd zina mata,hati dan sbg nyer....cth nyer kalo men sms...kalo da berjam2 korg berbalas sms xkan r bncg sal pelajaran jer kot...misti r ade yg cube mengusik hati ke mengusik perasaan.....so berbhaya lar kan....btol x????btol3x...hehe....jadik aku pun rase cam x bpe nak bagus utk berkapel....



so mmg aku rase x pelik sbnr nyer kalo bercinta tidak kenal....x kuar makan2.....x sms berjam2.....aku rase sekadar bertny kabar tuh boleh lar....tp kalo da pg tny kabar....tghari tny lg,...ptg n malam tny lg....bpe kali sehari??5 waktu sehari semalam??haha....tp mmg x pelik...ape yg pelik adalah mcmane umat islam skang ney.....mereka memandang pelik sesuatu yg sebenar nyer hukum yg tetap....yg sudah termaktub dlam al-Quran......aku rase ramai yg da bace satu artikel dlm dinar emas....berkaitan dgn gerakan kristian@pengikot dajjal yg merancang segal perkara di dunia ney.....dlm interbiu tuh paderi ade kate.....mereka mmg nak tgk umat islam mempermainkan ayat2 mereka.....maksud nyer ayat2 al-Quran lar.....macammane??senang jer....kalo nak wat jahat....tny nape wat jahat??dorg kate Allah maha Pengampun.....naty2 bley taubat....sedangkan org yg da bunuh 100org pun taubat diterimakan....nampak cane kite(termasuk aku lar ney) mempermainkan ayat2 ney....bila artis2 mencari makan dgn menonjolkan tubuh badan mereka....mereka jawab ape??asal mencari rezeki yg halal.....WTartis sexy x reti bahase,......senang2 jer dorg main2kan agama....


ekh da jaoh lak tersasul....tp maksud nyer itu lah...x pelik pun....sebab tuh dlu org melayu mak bapak cari jodoh....sebab si anak dara terperap kat rumah...anak jantan merantau jauh cari rezki....sebab zaman2 dlu mak bapak kite x bersosial mcm kite ney...laki n perempuan nak bercampur bukan main susah.....tp skang bler mak bapak marah kite bercampur gaul da mcm rojak campur korg kate ape???mak bapak kite x open minded.....sebab tuh bler korg dgr org kawen x kenal n sbg nyer...korg rase pelik....tp kalo tgk statistik penceraian kt malaysia ney,...yg kenal n bercinta cam nak rak tuh lar yg menyebabkan fail cerai kat pejabat agama islam pun da bjadik rak2 bertingkat....hisssssssssshhhhhhhhh......


ANDA BIJAK JAUHI ZINA(ABJZ)

bagi aku...maybe aku sudah jatuh cinta@hati kat seseorg ney...aku tahan jer lar dlu....percaye pada jodoh....sebab kite kene tau....sumer kuasa Allah....aku penah terbace 1 crite yg bes....tp x ngat kat mane....tp ape yg bes ialah...



"kalo kita dah mulakan keluarga dgn jalan yg haram@salah....xkan kite masih mengharapkan yg pada satu hari naty Allah akan menolong kite??"


btol x weyh???korg rase logik x???bagi aku bende ney btol....korg da bg taik kat kawan ko...xkan r ko expect die akan tolong ko lg satu hari naty...btol x....cume dalam kes ney...Allah maha pengampun n maha pengasih....semua org diberi rezeki....jadik yg pntg mintaklah pengampunan.....
cuba mulakan keluarga dgn yg halal...iA keluarga itu bahagia


n reason aku yg paling besar aku x nak memulakan keluarga dgn cara yg salah@haram.....aku mahu zuriat aku naty adik org yg berjaya....lg berjaya dari ayah atau ibu nyer...biarlah mereka menjadi pemimpin muslim yg berjaya....semoga impian aku jadik kenyataan...

3 comments:

  1. ~salam...

    awan...mesti khatamkan dulu buku tu...sgt bermanfaat. kak daa da rasai 'manfaatnya'... subhanallah..

    ~nak kongsi sebuah hadis ngan awan yg ...hehe

    "sesiapa yg jatuh cinta, kemudian menyembunyikannya hingga kematian datang menjemputnya, maka dia adalah seorang yang syahid." (Riwayat Hakim, Ibn Asakir, al-Dailami, dan lain-lain).

    ...??

    ReplyDelete
  2. wah~ wah~ apon...gd2...ak sokong ko. hehe =)

    lagi satu...

    kalau kite memulakan sesuatu perkahwinan itu dengan perkara2 dosa(si syaitan yg pengaruh kite) pasti bile kite dah kahwin nanti byk lopong2 kosong yg boleh dengan senang syaitan2 nie masuk dan porak perandakan family kite.

    so..kene la bina base yg sgt kuat supaya xde lopong2 ini..so. bhn2 mentahnye ialah iman dah taqwa. heee =)

    ReplyDelete
  3. insyaAllah Dia tahu ape yg trbaik utk kita semua.

    xsalah konsep yg awk guna utk tahan dulu rase awk kat org yg awk suka tu.

    sbb jodoh itu kan di tangan Tuhan.


    *kalau boleh, balaslah komen-komen org. baru boleh tahu ape respon awk.

    ReplyDelete