Thursday, August 19, 2010

Bulan Ramadhan Bulan barakah....TAPI



jadik entry aku ney da menerangkan ape yang akan aku tulis di bawah ini adalah sesuatu yg kelisa...oppsss...klise ok...sori.....tgk bagus x...da wat salah mintak maap...kate bulan keampunan....ya itu salah satu gelaran utk bulan ramadhan....bulan keampunan....



org kate biler tibe bulan ramadhan sepatut nyer amal ibadat ditingkatkan....dosa dan maksiat ditinggalkan....solat fardhu lima waktu jgn dilewat-lewatkan....insyaAllah bulan ini akan penuh dgn kerahmatan....

TAPI.....inilah masalah nyer....biler aku menggunakan tapi...maksud nyer aku memandang seriusss tahi perkara ini....masalah nyer aku masih di takuk yg lame....aku masih sperti sebelum ramadan....menjage mate hanya biler rase mahu bukan nyer spjg mase....satu dosa besar.....solat fardhu jarang2 juga di surau......subuh masih lg dinasour atau gajah......satu dosa yg amat berat....tiang agama tidak ditegakkan....


jadi.....aku sgt berharap....dlm bulan ramadan yg selebihnya ini yg tinggal kurang lebih 20 hari....aku sgt berharap....amalan dpt ditingkatkan...kate ustaz mohamad dlm tazkirah nyer selepas solat tarawih aritu....kalo mahu perubahan ke arah yg lebey baik.....solat sekrg2 nya 40rakaat sehari....campur sunat ngan wajib lar.....kate nyer lg....utk merasa kmanisan beribadat...perlu berdoa agar Allah mencampakkan rase manis itu ke dlm diri kite.....

maka aku berharap...aku boleh mencapai ape yg sepatut nya dlm bulan yg mulia ini aku lakukan....aku perlu berubah....menjadi yg lbey baik....utk diriku sendiri...dan sebagai persediaan menjadi khalifah buat keluargaku satu hari naty....insyaAllah kalo dipjgkan umur...

p/s :sekarang ney aku mengalami insomnia yg sgt teruk disebabkan takot x bgn sahur.....sedey2...x sabar nak balik rumah....bley tido ngan aman....sbab ade org yg bley kejot sahur...

No comments:

Post a Comment