Sunday, August 29, 2010

Permata yg dicari....bukan di laut china selatan...hehe

Da lame benor aku x menulis di blog ney....sebenar nyer entry kali ini da outdated sebab nyer aku tulis bende ney mase cuti mgu lepas...disebabkan kebuhsanan tahap menara kuala lumpur...jadik biler da buhsan yg teramat sgt di bulan pose ape lg yg kite bley wat??kalo bulan x pose aku makan r....makan2 smpi nek cuti jadik gumuk...tp sebab pose aku jadik berpikir....pikir jer spjg mase....oldetime aku pikir....pikir r pasal pape pun..

Jadik nak wat cter lar an....aku layan lagu permata yg dicari oleh dihearty...aku layan nasyid ok skang....da x layan da black metal ke death metal ke....insap2...bulan pose gamok nyer....hehe....jadik kalo korg penah dgr lagu ney....dgr lirik n faham....korg akan faham bagaimana sebenar nyer cinta yg menurut islam....inilah cinta yg diredhai oleh Allah...dr ape yg aku faham lar....

Dalam lirik tuh....die kate cinta mmg dtg x disedari....name pun manusia...mmg akan rase perasaan cintan cintun ney...menipu lar kalo korg x rase kan....haha....so...bagi lelaki2 x sedar diri cam aku ney...mmg lar nak sorg pompuan yg baik.lemah lembut.dgr kate.ape lg sifat2 yg best??semua lar an...even sebenar nyer diri ney x perfek...tp nak yg perfek...apekejadah nyer ko??

Tp kite kene ngat...sbg sorg islam...kite kene jage agama kite...jadik dlm lirik tuh...die berdoa...kalo itu jodoh die...maka dekatkan lah hati si lelaki ngan si perempuan....kalo bukan jodoh die...make damaikan saje hati die....maksud nyer jgn bg die terlalu mengikut hati lar...jadik...persoalan nyer ialah...mengapa die berdoa macam tuh??yupp saye suke persoalan...sebab sy sentiasa ade jawapan nyer...hehe....bengong puji diri sendiri....

Jadik pada pendapat sy yg x seberapa ney....doa nyer begitu sebab hati semua manusia dimiliki oleh Allah....kene ngat kawan2....kite ney makhluk ciptaanNya okayhhh...makke motif die berdoa macam tuh sbab kalo itu jodoh yg telah ditentukan buat die...die mahu hati mereka disatukan...die memohon pada Pemilik Hati tuh....yela...senang cter...kalo ko nak beli tanah...misti lark org mohon kat tuan tanah kan...takkan mohon kat tuan tanah sebelah depan rumah korg lak kan??begitu lar konsep nyer.....

Jadik kawan2 sekalian..percaye...jodoh itu sudah ditentukan buat kite semua...sekali ngan bler kite kojol(mampus).....semua da ditentukan sebelum kite lahir lg pun....jadik kalo ande suke pade seseorg...doa n mohon byk2 kat Pemilik Hati yer....jgn stakat g ngorat yg sekadar meminjam hati tuh k....n kene ngat jgk...Allah punyer perancangan adalah the best in the universe...aku rase ney x dpt disangkal lg an.....jadik....di bulan ramadhan ney...bykkan amalan n berdoa....

No comments:

Post a Comment