Saturday, August 7, 2010

mencuba dan mencabar bukit kiara....





Jadi begitulah tajuk entry aku kali ini......ape isi penting yg ade kat situ....isi penting nyer ialah bukit kiara ok......kalo korg ckp pasai bukit kiara kat org damansara mmg dorg tau......sebab mmg dekat situ...kalo korg ckp bukit kiara kat budak UM maybe dorg akan ckp 1utama or tropicana mall....tp kalo korg ckp bukit kiara kat pencinta n pengamal mountain bike(MTB).....fuhhhhh dorg akan cakap ini antara trek yg dahhhhsyaaaaaattttt.........dan aku salah sorg yg akan cakap mcm tuh.....ini diakui oleh encik ahmad hazwan psipum....haha....die yg bawak aku kt sini arini.....


...jadik kitorg bertolak lbey krg 5.30 n sampai dlm kul 6ptg ney kereta wira encik psipom....da sampai mmg aku excited gler lar.....terus menuju ke arah trek....wow......bley tahan...start2 jer mmg da x bley kayuh sebab jalan nyer berbatu.....kalo nak harap kat shadow aku mmg x mampu....so tolak lar....tolak naik jap...tolak balik....mmg penat....tp yg menyeramkan ialah trek tuh x luas n tepi2 nyer curam macam haram.....mmg kalo jatoh mampos terus n org pun x tau....so bler da sampai trek downhill ney aku pun kayuh2....mmg melompat2 basikal tuh......berbunyi2...aku da x kesa basikal tuh nak rosak ke nak patah ke....yg pntg aku nak try gak....haha

lbey kurang camni r trek die....tp yg ney bese2 ney...x mencabar pun....bersiar2...haha

ade satu tempat tuh mmg curam n jalan nyer berbatu....hazwan berani r nak turun nek basikal kat situ...tp aku mmg pegang basikal turun jalan kaki r...tuh pun terjatuh gak...vube korg bayang kalo aku nek basikal....n jangan lupe....aku x pakai helmet........berani x??dgn jaln berbatu ape sumer...bley x pakai helmet....abg2 otai pun pakai....last2 trek tuh ade 2 curam yg kene turun...1st time aku wat bes jer....mmg cuak r tp konfiden jer...selamat turun....kali kedua kat tempat yg same tuh aku terlepas brek....tangan aku sempat capai brek depan jer...maka.....................................tayar depan aku berhenti mengejut...aku tercampak ke depan n basikal aku menghempap blakang aku....ney name nyer basikal makan tuan ok....seryes mmg aku da nak mengucap da time tuh....tp Alhamdulillah aku selamat....kalo korg nak bayangkan dengan lbey jelas cane situasi aku tuh...cube korg try cari video2 kat youtube....x pun korg misti penah tgk citer kat tv pasal bende paling mengerikan..btol x....lbey krg camtuh r.... kalo ade full face helmet lg selamat....


next time....pakai helmet...kalo rajen pakai protektor siku,lutut ape sumer.....baru cube trek ney....tp siyes trek ney mmg mencabar nyawa korg....n mencabar keberanian....release tensen...njoy gler......sape2 yg xde basikal lagi...g beli cepat2 jgn beli yg cikai cam aku...beli yg mahal terus...baru puas hati....haha...

da abes men...da kotor basikal....basuh lar pulak....convenient r....ade temapt basuh...tandas....ade kawasan bersenam....

No comments:

Post a Comment