Tuesday, May 31, 2011

cinta dan darah....Free Of Charge!!

true love tuh beb....sanggup buat ape sajer..berkorban harta....nyawa gua pikir dlu lar beb...hehe...

assalamualaikum....

sangat teruja dapat kembali menulis di sini...bukan ade sekatan selama ney cume busy lar pulak dgn exam berbagai2 lagi....mmg aku nak tulis bende ney dari aritu lagi.....pasal satu teori yg baru di'invent' oleh kawan aku dan telah diimprovise oleh aku....name teori ney 'cinta dan darah'....

jangan tersalah sebut dara ok....cinta dan darah......salin kalo x faham(credit to cikgu sam...hehe)....intro dulu lar yerr.....dalam dunia moden skang ney....bak kate my very wise abah.....xde bende free....semua bende kene bayor...even nak berak pun kene bayar....apetah lagi nak menghasilkan 'tahi-tahi' untuk diberakkan.....dalam cerita cicakman yg no 1.....kat dalam kota metrofulus tuh sumer bende kene bayar.....even nak lintas jalan kene bayar....aku rase tahun 2020 naty kat malaysia nak lintas jalan maybe kene bayar....yela memandangkan tarif eletrik pun da naik... FYI traffic light gune eletric ok....haha....so kalo x nak kene jadik camtuh...tukor kerajaan...haha...

so ape bende kalo orang tolong buat x kene bayor??contoh aku nak makan....agak2 kalo aku makan kat rumah kene bayar x??misti lar x...sebab ade pertalian darah antara aku ngan mak bapak aku...xkan r nak suro bayar....kalo makan kat kedai....makan ngan kawan2 misti aku kene bayar sendiri2...tapi makan ngan abg aku ke...abah aku ke....misti lar dorg bayarkan..sebab pertalian darah....

kalo aku ade awek lar....ok2...awek x boleh..haram....kate lar bini aku nak beli handbag Gucci harga RM1000....misti lar aku bayarkan.....even aku xde pertalian darah...tapi aku ade cinta yg mendalam kat bini aku...macam lar salih yakob bagi bini die rumah banglo n kete BMW sebuah....kalo xde cinta...manekan nak dapat semua tuh free2 jer....

so kalo ade cinta....ada pertalian darah....semua bende boleh jadi free....tapi aku mintak tolong kawan aku...die x mintak pape pun sbg balasan....free gak r tuh...so aku improvise sket teori ney...x semestinyer cinta jer...cinta tuh jugak bermaksud kasih sayang...so kalo kawan ko tuh ade perasaan kasih n sayangkan ko...die x mintak pape lar...tapi aku yakin....x ke mane sgt lar kasih syg kawan tuh...haha....
make sure pertalian darah tuh betol...anak angkat pun tidak ade pertalian darah ok...hehe

ok2....kene faham dlu...bende ney teori...biler teori misti banyak kelompangan2 yg perlu ditutup....so teori ney x applicable kat semua bende....ala juz for fun.....memastikan yg orang faham...kalo aku xde cinta atau pertalian darah dgn anda....sile faham xde ape yg free ok....sile sediakan duit utk membayar atau sediakan ganjaran setimpal dgnnya...hehe......gelakgelakgelakgelakgelak......hahahahaha....Lu Pikirlah Sendiri(nway nabil nyer lawak dlm ML minggu 9 ney cam haram...cam bodoh....cam amir jer....kutuk lagi amir mgu lepas...padan muke!!)

assalamualaikum....

3 comments:

  1. salam...
    kurang faham part last and 2nd last paragraph..leh perjelaskan...

    ReplyDelete
  2. adekah part kawan tuh??maksud aku...ngan kawan setakat mane kasih sayang kite tuh...lain cter kalo sahabat akrab...mmg besar kasih sayang tuh kan...so maksud nyer kalo ngan kawan ade bende free ade bende tidak...bergantung....

    part yg last tuh aku cube cakap...kat dunia ney masih ade org yg baik...yg buat semua secare ikhlas dan x mengharap balasan......tapi mmg ade yg mngharap balasan...ikhlas ke x...ntah lar...hehe

    ReplyDelete
  3. owh..k2...
    syukran...
    lebih faham apa yg saudara cuba sampaikan...

    ReplyDelete