Monday, September 20, 2010

sabar lar sahabat di sane....

mari kite berdiskusi sedikit.....ini adelah pasal benda ney......basically pasal isu biasiswa utk pelajar2 melayu yg belajar di asia barat spt mesir,jordan dsb.....

dari pendapat peribadi aku.....first...aku merasakan dorg patot dibantu....disebabkan dorg sudah pun lepas 1st year dan sudah macam ade 1 jaminan yg dorg bakal lulus dgn mudah nyer....cume....maybe kerajaan bley krgkan sket biasiswa dorg....stakat bayaran yuran pengajian sajer ke itupun kalo kerajaan x mampu lar....at least dorg bley trus belajar kan.....

2nd....aku mohon maaf nak ckp....sebtol nyer kalo rase famili x mampu nak support sepenuh nyer study kat oversea rase nyer x perlu lar nak study smpi ke oversea....mmg x dinafikan ongkos nyer lebey murah dr segi yuran pengajian...tp kene pikir jgk lar dgn kos sara hidop lg...buku lg kan....bukan nak menyalahkan mereka seratus peratus....kesalahan juga patot diletakkan kpd syarikat2 yg menabur janji2 manis...kate nyer 2nd year naty dpt biasiswa lar....pinjaman/biasiswa dijamin lar....tp hampeh xde naty...mase di matrix aku penah kene promote sal bende ney.......mmg manis janji dorg...ramai jugak kawan aku yg isi borg...tp x ramai yg sgp menanggung risiko....syukur lar...

kebanyakan drp dorg ney amik medic....kalo x silap aku....ini lar masalah nyer....ngat medic senang?ngat keje doktor senang??ade life ke??hahaha....rase lar sendiri naty kan....tp aku kesian sbnr nyer ngan dorg.....cume harapan aku...kalo naty mereka dpt biasiswa jgn lar bazir2 biasiswa utk bende2 x berpekdah mcm aku salu wat....haha.....

kepada sumer pemegang biasiswa....bersyukur byk2.....mgkin kite sumer org terpilih utk dpt biasiswa berdasarkan keputusan cemerlang mase matriks/asasi/spm.....tp biasiswa itu tetap sesuatu yg berharga...yg kalo ditarik dr kite nikmat tuh......merana lar kite sumer....haha

No comments:

Post a Comment