Friday, September 24, 2010

bukan sumer org same.....









.....bismillahirrahmanirrahim...

assalamualaikum syazwan......

mari mengupdate blog anda dgn entry yg menarik.....rambut same itam tp ati len2.....ney pepatah melayu lame....tp maybe x bley gune skang kat org melayu sebab da makin ramai rambut karat dan mcm2 warna2 simbahan cat x abes....

ape maksud pepatah kat atas ney??haha.....maksud nyer lbey krg cam maybe ade 2 org yg same dr segi fizikal tp perangai@sikap dorg len2.....even kembar sekalipun perangai len2 kan....tp aku nak modified sket r....aku nak cakap pasal hidup kite.....walaupun kite belajar dlm course yg same atau bekerja pada jawatan yg same...tp hakikat nyer masalah setiap org berbeza dan berbeza jugak care mereka2 ney menghandle masalah dorg.....
stress kan hidup...study,kerja,relationship........tp yg pntg cane nak handle....


ade org bler ade masalah misti jadik serabot gler....even masalah tuh kecik jer.....tp ade org masalah besar camne pun die still cool n relax...n by cool n relax i mean he/she not pretending to be cool or relax lar kan........ade org ckp apesal org len macam xde masalah jer...mcm aku sorg jer ade masalah....org len idop senang lenang.....happy jer ol da time....hehe....

by the way.....bg aku....bler kite didtgkan masalah itulah name nyer kehidupan.......sebab itu lar manusia diciptakan dgn akal.....supaya dpt berfikir care utk selesaikan masalah...kalo tidak watpe bg akal......kalo tgk binatang xde akal kan...camtu r idop dorg...xde masalah....terus jer idop...mati2 la kan....

bg aku jugak....bler ade masalah...mule2 cari sudut positif masalah tuh...sebab kekdg masalah itu adelah peluang....sbg muslim aku sentiasa beringat yg Allah menganugerahkan pelbagai perkara kpd makhluk nyer termasuk masalah dgn hikmah....maka carilah hikmah nyer...iA kite xkan serabot...tp kalo serabot jugak...minta lar pertolongan dr Allah....Dia yg mndtgkan masalah pasti die juga punyer jalan penyelesaian terbaik yg kadangkala kite sbg manusia terlepas pandang......
aku masih ingat doa itu senjata sorg muslim.....jadik kalo kite buntu dlm mencari jalan penyelesaian...berdoa lar.....berdoa lar kite diberikan petunjuk dlm membuat keputusan.....sebab hidup ini berjalan dgn keputusan yg kite buat.....dan kate ustaz....org yg beriman petunjuk Allah selalu hadir apabila die membuat keputusan.....jadik kesimpulannyer....seorg muslim perlu utk menjadi sorg mukmin.....baru lar idop ney jadik mudah.....sebab Allah sentiasa bersama die....

pesanan ini ditujukan kepada diriku sendiri.....sebab tuh aku bermula dgn salam kepada diriku sendiri....supaya setiap kali aku didatangkan masalah aku sentiasa beringat yg aku tidak keseorangan....tp Allah sentiasa bersama aku.....insyaAllah.....

Men bola utk negara....besar tuh masalah kalo x perform....
tp yg pntg berdoa....Allah pasti makbulkan.....

No comments:

Post a Comment