Friday, January 27, 2012

thank you government...


salam....

kebosanan duk rumah perlu diisi ngan sesuatu yg bermanfaat kan....kekosongan di blog aku jugak perlu diisi ngan satu post baharu....haha....baharu sudah....LOL sgt...yela duk rumah ney kurang sket r benda nak update....tp kite cube boleh??

aku tgk byk sgt skang ney page2 n blog2 anti kerajaan....itu baru blog....masuk bab FB lak..ade jer page benci kerajaan....aku amik kate2 sorg ustaz ney...'kite kalo selalu diingatkan dgn sesuatu keburukan...akhir nyer kita akan suke dgn keburukan...kalo kite diingatkan dgn kebaikan kite akan suke dgn kebaikan'....kalo da hari2 bukak FB orang share bab2 buruk kerajaan mmg lar org x suke...tp mcm fair lar jgk...FB kutuk kerajaan...Utusan n Buletin Utama pulak puji kerajaan....

so sbg rakyat marhaen yg tinggal nyer di atas pagar...aku di kesempatan ney nak jugka r citer sedikit sbyk kebaikan kerajaan barisan nasional....sedar x sedar da lebih separuh abad da dorg memerintah....kalo ikot umur seorang manusia di Malaysia ney...time2 umur 50 ney lar dapat byk penyakit kan...haha

nway....aku tetap nak berterima kasih kat kerajaan sebab bagi baucer buku 1malaysia yg bernilai rm200...ade pulak mangkuk yg x reti nak gune bende tuh nak main jual2 pulak kan...harammmm....aku ney siap kene merancang dlu nak beli buku ape...aku ok lagi lar dapat scholar....tp kalo orang lain yg x dpt scholar pakai ptptn cane?dorg ney sgt memerlukan baucer buku ney kan...g mampos lar org nak kate...'ala nak dekat pilihanraya...abes disogok nyer dgn baucer lar bantuan lar'....ala rezeki jgn ditolak...kalo da anggap diri manusia bermentaliti kelas pertama jgn termakan budi dgn bantuan dan subsidi...buat lar pertimbangan teliti sebelum mengundi....huhu

ade jgk yg bangang nak jual2 lak..jual kat internet...2x bangang...

zaman awal2 buat program latihan khidmat negara ney...bukan men orang berdebat...x bagus lar membazir lar...itu lar ini lar....bukan main ibu bapa nak bantah lar..mcam2...aku pulak frust x dpt g khidmat negara....*ade jgk org camni...haha...tp skang ney mak bapak da bole terima...budak2 pun agak bole terima r...ok r dapat elaun lagi...dapat baju free,kasut free...ade yg xnak barang free??...aku faham maybe die nyer modul ke silibus x bagus ke kan...perlaksanaan maybe x bagus...tp kite tgk sudut positif nyer rakyat malaysia da mule menerima.....modul2 ke silibus tuh bole review kemudian....bagi aku khidmat negara bagus...cume perlaksanaan perlu lebey telus dan komprehensif...
x best ke khidmat negara?cambest jer..

2 bende ney jer lar aku nak cakap dlu lar....sebenar nyer aku terpikir camni....kalo pembangkang tgk kerajaan,kebykan ape kerajaan buat salah...membazir...cth cam plkn...mase awal2 bukan main bising..skang senyap jer....sebab rakyat da terima...biler kerajaan bg bantuan ke baucer ke bukak kedai rakyat ke klinik rakyat ke....membazir...ala gune duit rakyat nak dekat pilihan raya...boleh lar~~...aku yakin kerajaan ade gune duit rakyat ke arah yg benar ade jgk yg gune x bpe nak betol...walaubagaimanapun sy tetap berterima kasih kpd kerajaan malaysia sebab bagi baucer buku rm200....sy berterimakasih kpd kerajaan kerana menggunakan duit rakyat dgn btol dan bersyukur kepada Allah atas rezeki itu....clear??

p/s : maybe byk lagi kebaikan kerajaan buat tp aku x tulis...n ade jugak kepincangan kerajaan yg aku xtau tp byk ditulis kat blog2 lain...lebey baik aku tulis ape yg aku tahu kan...

salam....

No comments:

Post a Comment