Tuesday, January 17, 2012

ilmu rumah tangga lelaki n perempuan...mmg berbeza...

salam....

malas btol nak update blog kalo internet cam haram....aku malas update org pun malas nak bace sebab loading lame sgt kan....LOL...tp tetap gak aku teruskan update kali ney....sebab bende ney kalo x tulis naty lupe kan...so baik kite tulis yer dokk....huhu

arini bler aku dan classmate aku sembang pasal cuti....tetibe dorg kate "pompuan senang giler homesick n biler da duduk kat rumah tuh mmg kalo boleh xnak balik...kalo kelas kul 9pg ari isnin....pas subuh ari isnin tuh baru nak gerak balik dr rumah....tapi kalo laki....maybe lar ade yg homesick tp x ramai....dah tuh kalo ade cuti pjg ke....balik nyer sekejap jer pun...pastu terus cepat2 nak balik kolej balik....so dorg menyimpulkan yg laki ney lebey suke lepak dgn kawan2 dari ngan family.....
family vacation??

mase dorg cakap bende tuh aku ala2 hypoglycemic lar....so aku ney mmg sensitif sket...kalo da hypo tuh mmg terus x bole pikir r...mmg idea2 bernas xkan muncul,pemalas, lembab....sumer ade....so bler da memenuhkan perot dgn minum ptg aku pun mule berfikir semula....ape yg dorg cakap tuh ade kebenaran yg x dpt disangkal lg....tp kenape bende tuh jadik camtuh ek...

maka aku teringat lar yg macam aku penah bace kat mane2...(salu lupe mmg x layak kalo nak jadik perawi hadith ney...haha)...artikel kot cakap pasal anak laki ney bagus g travel...jalan2 kenal dunia n hidup berdikari...bukannyer duk rumah jer makan tido makan tido...tambah lemak n mengahbeskan borah jer....mak bapak pun menyampah camtuh...

nyampah x tgk panda ney??haha...
cuti beb....cuti kot...

so aku pun wat lar kesimpulan yg laki ney bukan x syg famili ke ape...tp lelaki yg orang kate bakal jadik ketua keluarga yg baik...misti lar kene byk experience...orang kate makan asam garam kehidupan ney dlu before starting a family...so that dgn experience yg byk tuh bole lar die lead famili nyer ke arah kehidupan yg baik n jauh dari budaya hedonisme?...kire cam ilmu rumahtangge jgk r...tp utk orang lelaki lar pulak kan....then...da kalo nak g cari experience camtuh xkan lar nak g dgn family lak kan...misti lar ngan kawan2....kate nak berdikari...dats why kalo cuti tuh aku suke kuar jalan2....tp malang nyer aku x suke berjalan2 menghabiskan duit...aku suke jalan2 menikmati alam yg percuma....haha....i love hiking,camping,g mandi air terjun...

Bukit Tabur Challenge...

maybe utk pompuan...dorg lebey suitable duk rumah...blaja memasak,kemas rumah,tgk wanita hari ini,masterchef ke....yela mencari ilmu utk berumah tangge naty kan...blaja menguruskan rumah tangge dgn baik....sebab tuh lar pompuan lekat sket kat rumah...dorg rase sonok ade kat rumah...dkat ngan jiwa dorg...tp ade 1 tempat ney lg dekat ngan jiwa pompuan....shopping mall...haha....n bagi lelaki,shopping mall means lebey dekat ngan wallet dorg....haha..

kelas memasak dengan mak?

Shopping mall dekat di hati??
-ney aku pun nak g...sale kot..haha-

then,aku harap 1 hari naty kalo da keje...aku harap lar...yela sebab doktor susah nak cuti kan..aku harap lar dgn sdikit duit gaji naty bole lar travel2 sket...backpacking ke ape kan....yela even dalam malaysia pun aku rase byk tmpt aku nak panjat nk camping...g pulau ke....jeles pulak org g oversea main snow...kite duk malaysia men hujan jer since 5tahun...hehe...

macam haram letih giler+ mengantuk punyer muke...haha...
Nuang Survival...

Pangkor Trip....

Genting Trip Post MBBS Phase 1 final exam...

Air terjun Gabai...post exam jugak...

p/s :seronok tgk balik gambar2 lame...byk memori yg tersirat....live life to the fullest babehh....huhu

salam....

No comments:

Post a Comment