Tuesday, January 31, 2012

debat 1 Malaysia...akhirnyer rezeki UM tiba...

Debat 1Malaysia...semua nyer perlu ade slogan ini kan...klise...haha

salam....

arini aku balik dari rumah bwak motor 3jam meredah kebasahan hujan dgn motor rosak sebentar ala2 cokelat kit kat mase kat highway...akhirnyer selamat smpi ke UM n siap2 utk g kelas kul 2pm....lagi skali aku terkilan dgn keramaian org yg x dtg....LOL...rase nyer pernah dlu ade org yg melihat aku dgn sinis kerana aku ney lambat dtg kelas,salu ponteng kelas and so on....biar lar mereka....

abes kelas g bawak motor g bengkel dlu....kasi cek ape sumer then g main futsal lak....abes men futsal terus memecut laju ke UKM,Bangi nak tgk final Debat 1Malaysia punyer pasal....tp x pasal2 jugak hujan gler gaban lebat kat tgh jalan dan tepi jalan owh nampak nyer seluruh kawasan hujan....damn...even dgn bantuan baju hujan yg baru dirembat di kedai motor ptg td aku x berani redah jugak...lebat sgt...da redha baru aku kasi rempit....

sesampai nyer saya.....spt diagakkan nyer pun....3rd speaker pembangkang da berucap...means tinggal penggulungan jer....so mase penggulungan aku dgr dgn baik....yela nak kasi faham sket kes ke2 2 belah pihak cane....mase penggulungan tuh agak nmpk sinar nyer lar kan...haha

2 jurulatih yg letih membimbing dorg...owh jgn lupe pada
otai2 jurulatih yg x dpt hadir jgk...Arigato...trimas...

sementara tgu keputusan hakim tuh ade pulak persembahan menari....tarian campur2...ntah ape aku pun x tgk sgt....melilau2 cari member2 kan....skali nampak datin norjuma...perghh mmg cantek..tip top dowh....haha....die pun alumni debat gak...tp x ngat lar U mane...haha

biler diumumkan keputusan...pendebat terbaik jatuh kepada azzairi...aku da bajet misti UM menang ney....dan bile die umum UM menang...aku pun rase nak menjerit skali...even yg menjerit org di depan...aku pun bangun jugak kasi standing ovation sket kat UM....even aku sorg2 kat blakang...g mampos lar...bukan ade sape kenal aku sape pun kan...haha

korang mmg terbaik....insyaAllah bak kate kak zati...
"permulaan yg baik buat UM di tahun naga...fireee!!!"

nway tahniah diucapkan kat pendebat2 UM...even aku x dgr korg nyer penghujahan tp aku tau korg da melakukan yg terbaik....baiki ape yg patot,dgr kate abg wan n abg istajib n jurulatih yg lain....insyaAllah royal tahun ney di USM korg mampu mengubah nyer....semoga tragedi Royal UM x berulang lagi....insyaAllah.....tahniah alhamdulillah dan good luck team UM....mintak maaf x dpt salu jenguk anda semua....komitmen medic final yr x krg byk nyer...insyaAllah doa saje mampu sy kirimkn....

piala pusingan,piala iringan n sedikit duit....debat pun boleh buat duit?
maybe tp itu bukan niat yg murni...hehe
salam....

No comments:

Post a Comment