Saturday, March 26, 2011

hasil CRP....

ney name nyer mike....kuat nyer same cam 10orang manusia dewasa..ade 3 bini n banyak giler anak die...salah Dua orang anak die name ADAM n MALIK...apesal cam familiar name ney???haha...

assalamualaikum.....

salam perak aman jaya......yupp itu slogan baru yg aku dapat dari Perak......hebat kan...ade slogan sendiri tambahan dari salam 1malaysia......jadik cter nyer sudah selesai lar 2minggu berkhalwat kat kuala gula.....dan semestinya banyak sgt kenangan manis yg aku tinggal kat sane.....perghhh....touching gler time nak tinggal tadi......

nway macam tajuk post kali ney...hasil crp...of cos lar aku xnak cter pasal hasil wat survey questionnaire yg beratus2 tuh....tapi hasil dari pemerhatian aku jer......

okayh....mulekan dgn perkara paling best ek....perkara paling best ialah malam terakhir n hari terakhir kat sane lar.....sebab mase malam last tuh sumer orang da blah...tinggal 10 orang yg dimuatkan dalam 3kete.....n malam tuh makan besar yg tidak disangke2.....encik Ghani(inspektor kesihatan a.k.a PPKPK Kerian) telah membelanjakan pun kami sumer punnnn......jadi sangat ser0onok....kene pulak time tuh mmg aku order lamb chop n karrot susu....perghhhh.....bagi ilang mengidam lamb chop tuh...haha....n ari last ialah kire pagi tadi lar(ari sabtu)....dari pagi smpi ptg kitorang lepak kat bukit merah laketown resort.....even hujan lebat giler nyer pagi tadi smpi tghari tp kitorg kental jer mandi kat waterpark.....n ape bende yg bes sgt nyer???BEST sebab sumer nyer FREE.....encik Ghani kol jer pengurus resort....terus kuar tiket untuk 10orang utk sumer park....so kitorang puaskan diri kat waterpark dari pg smpi tghari....then g pulau orang utan n las skali g ekopark...bagi makan kat rusa....bole rusa tuh jilat tgn aku...melekat air liur....hissshhhhh.....tak sioyorrr teman......haha...before balik g berurut dlu kat kerusi urut berbayar...rm3 utk 15min....puas beb...smpi lena dibuat nyer...haha.....aku bukan ape...teringat ade ramai yg berjanji untuk same2 berjumpe di bukit merah ney......mmg da janji...BUKIT MERAH SIMPAN UNTUK CRP.......tapi janji melayu lar......x dikotakan....tapi dorang ney Islam gak...kire janji melayu Islam patot nyer dikotakan lar...kalo x berdosa kan???ntah...dorng lebih arif kot...sebab dorg yg mungkir janji...

baby orang utan...manje gler....tapi x bole pegang...tgk dari jauh jer....
itu cter pasal yg baru2....yg lame2 sket ek....cter pasal dapat mengail lar.....ade parit tali air utk ladang kelapa sawit kat tepi kawasan klinik yg kitorg duduk tuh....so skali dtg r idea nak mengail memandangkan bengkek ati melihat orang pancing pakai joran stok nak tangkap ikan toman 10kg nyer kan....so lepaskan geram dgn mengail....n surprisingly kitorg berjaya tangkap dalam 8 ekor ikan baung n 5 ekor ikan puyu yg besau-besau....tapi kitorg x makan lar....ikan baung mati n jadik busuk....so buang jer....ikan puyu lepas balik dalam air......bes wooooo......rase nyer kat station2 crp lain xde kot bende ney??haha....only in kuala Gula...hehe

malam2 mgu terakhir rajen g snuker....even meja nyer teruk n kayu pun da bengkok tapi harganyer cume rm7.20...so tibai jer lar memandangkan itu jer hiburan yg ade kan....lg pulak biler ade warung jual nasi lemak ikan belanak kat depan tempat snuker tuh...n menurut kawan aku kat warung tuh jgk adalah teh ais tebaik pernah die minum...bler ramai orang rase...suemr orang pun nak beli jgk air teh ais tuh....laku jap bisnes mak cik tuh....haha....n utk memo kecik...mak cik tuh wat survey kat rumah die....kesian...laki die x bley keje....sebab kaki kene potong sebab ade barah tulang.....sedey2....
sekadar hiasan jer....ikan belanak...pernah dengar x??

kitorng g penang ari sabtu mgu lepas.....so jalan2 kat queensbay n batu feringghi....cuci mata sket...yela asyik mengadap makcik2 jer nakw at survey kan....haha....pastu g rase pasembor n nasi kandar line clear....ok jer lar...xde lar sedap smpi aku nak dtg lg kat nasi kandar tuh....cume maybe sebab ramai artis dtg kot.....pasembor mmg terbaik.....pergghhhhh.....

aku jgk mempelajari yg aku sebenar nyer mmg susah nak percaye bler menumpang kete orang...sori to say lar...aku rase bapak@abah aku mmg hebat gler drive....x penah excident da dekat 30tahun die bawak kete.....penah skali jer orang langgar belakang...tuh pun bukan silap die lar kan.....so biler aku naik kete ngan orang2 beginner ney mmg lar aku cuak n bler lari sket jer dari jalan tuh aku sgt cuak....sori lar....bapak aku jalan bengkak bengkok n kecik pun die bley bawak 100km/j n x makan jalan.....sori lar kalo aku nmpak macam perempuan sgt bler tgk korang bwak kete ek....ini jgk x bermaksud yg aku pandai bawak kete,...1st sebab aku xde lesen....2md aku da penah excident....haha.....lwak2.....

ok2....itu lar rumusan utk crp kali ney...arap2 aku xkan berjumpe dgn crp ney di lain tahun....haha.....salam pahang aman makmur...hehe
ney name nyer boomerang..mmg putus nafas lar mase 1st time men bende ney....tapi lepas tuh konfem nak cube lagi skali......rugi r sape x naik ney...free lak tuh....

No comments:

Post a Comment