Friday, August 3, 2012

Kisah RMCku.....

salam.....

aku terkejot dgn berita kematian seorang lagi Putera RMC....seorang pelajar baru tingkatan 4 dikhabarkan menggantung diri dalam prep room(study room)...ape2 pun aku malas nak bace paper sgt....kadang2 ape yg dorg laporkan x tepat...so baik tgu cerita dari orang2 RMC sndiri...

aku nak catitkan dalam blog aku....bagaimana kisah RMC aku...mari bermula dgn mcm mane aku bole masuk RMC....utk masuk RMC kene melalui interview selama seminggu dekat kem askar....dalam semgu tuh kene wat medical check up...ade ujian bertulis utk uji IQ n knowledge...pastu ujian physical fitness n mcm2 lagi lar.....tp mcm mane aku aku boleh apply utk RMC??

mase tuh form 1 sekolah waktu petang....so semua student wajib solat zuhur berjemaah dlu kat surau...then spt bese lar...nak tgu azan tuh lepak kat tangge surau tuh mmg da jadik kebiasaan...so tgh sedap melepak tuh skali member aku sorg ney pun smpi....pastu tny..."korang nk masuk MTD x?"....kitorg pun cam....owh MTD yg maktab tentera diraja??member aku da kerat siap2 iklan pasal MTD tuh dari surat kabor...die tnjuk iklan tuh n kitorg tgk dgn penuh minat....skali last2 ade 6org member dari skola aku yg setuju nak apply utk MTD...

so aku pun hantar lar surat kat RMC...then RMC pun reply surat tuh dgn borang permohonan kan...aku pun isi...tanpe pengetahuan parent aku....tp dalam borang tuh last2 kene mintak sign parent jgk...so akhir nyer aku btau lar kat mak bapak aku...aku nak masuk RMC...da siap isi borang...tgl nak sah kan sijil2 n sign borang jer....terkjot lar mak bapak aku....ayah aku cam x suke lar aku masuk RMC....ayah aku x suke sgt anak2 die berkecimpung dlm arena ney....tp dorg last2 sign jgk borang tuh...aku pun hantar lar ke RMC....

x lame kemudian...dtg surat kate aku dapat g interview yg semgu tuh...aku suke giler kot....semua 6org kawan aku dapat g interview....so sblm g interview kene setel siap2 medical checkup...aku pun mintak kakak aku teman g hospital utk wat medical check up...tuh lar 1st time aku amik X-ray...excited giler...skali hospital kat tmpt aku tuh x bole bagi laporan utk x-ray tuh...kene g Hospital Kuantan pulak....aku pun jadik buntu....aku ckp kat mak..camne ney??abah sibuk mak cakap...mmg x dpt r nak hantar g Kuantan...so aku tny kawan aku...skali bapak die nak hantar g hospital kuantan kan...so aku pun mintak lar tumpang...maka akhir nyer setel bab medical checkup....

skali interview tuh pulak kat kuala terengganu...aku pulak duk kat Kemaman...3jam jauh nyer dari Kemaman ke Kuala Terengganu tuh....ari stat interview tuh ari Isnin kot....abah aku bz,..kerja...mak aku cakap...abah mmg saje jer...tp aku ttp xnak mengalah..aku ckp kat mak...xpela...aku g sendiri naik bus...lepak rumah mak cik aku kat sane...naty mintak tlg dorg hantar skejap...tp mak aku suro sabar dlu...mak pujuk abah....akhir nyer abah hantarkan jugak aku pagi2 tuh...gerak lepas subuh...smpi tepat2 kul 9 pagi dekat kem askar 18RAMD....


sile amik sket logo askar melayu...haha

dalam interview tuh ade penyingkiran...sape g x lepas medical checkup...kene balik....sape yg x lepas ujian bertulis....kene hantar balik....tp aku n sorg kawan aku...lepas smpi ke final interview...alhamdulillah aku n kawan aku tuh,Shahrudin akhir nyer diterima masuk RMC...

aku melalui pelbagai dugaan nak masuk RMC....tp ramai Putera RMC skang ney masuk disebabkan mak ayah suro masuk....jadik manje...sentuh sket x boleh...bagi hell sket x boleh....semua x boleh....mmg mental low saje lar...aku x spesifik kat sape2 atau batch mane pun..tp itu lar realiti RMC..khabarnyer.. ..ini baru dugaan nak masuk RMC...belum dugaan dalam RMC kan??

I AM OP...
salam...

No comments:

Post a Comment