Saturday, March 10, 2012

Bukit Saga visit....


salam

orang tua-tua dlu2 salu btau anak2 dara mereka....cinta boleh dipupuk....yupp secara jujurnya aku setuju cinta boleh dipupuk....cume pupukan tuh perlukan catalyst@anjakan utk berubah menjadi cinta....mungkin..its possible....tapi cane cinta yg datang tibe2??buat kite terpaku dan termenung seketika...kenape ia datang tatkala di mase yg x seswai....tatkala aku da memilih jalan hidop medic yg penuh pancaroba n masa sibuk.....owh cintaku pada puncak gunung ganang n bukit bukau....

yuppp...disebabkan aku mmg cintakan hutan suasana hutan....sekali lagi hujung mgu ney aku naik bukit...kali ney name nyer bukit saga...actually bukit ney ala2 sebelah menyebelah ngan bukit ampang look out point tuh....n bukit saga ney puncak nyer dijadikan tempat istirehat oleh warga tua di kawasan taman saga....even ade alat2 exercise ade pangkin nk duduk....even ade air free yg disediakan kat situ...cume utk muslim maybe x dpat r nak minum coz x tau tahap ke'halal'an toyyibah tuh....

dkat saga hilltop ney...ade khemah yg sgt nice andaikate nak berehat...
nampak alat exercise..ade dumbell lagi....nice one bro...huhu

so...warga tua jadikan puncak tmpt rehat??bukit rendah n x mencabar kot??maybe...tapi bagi orang yg umur 60thn aku rase bukit tuh agak mencabar...n aku respek makcik2 pakcik2 atuk2 nenek opah2 yg still mantain gagah perkasa slow n steady nek bukit tuh...i want to be like them when im old....seriously!!

siap ade org pasang hammock lg kalo nak tido...
mmg style nak lepak atas ney...

so jarak perjalanan sbenar nyer macam bukit broga kat semenyih tuh...tapi tahap kesukaran sile jgn pandang rendah....2 kali ganda broga aku rase....dari puncak bukit saga boleh turun ke 1 kawsan air terjun...x besar sgt...tapi perjalanan ke sane amik mase 45min lg...tpi seriously berbaloi kalo nak rase mandi2 segarkan badan be4 stat jalan balik ke kawasan kaki bukit....

bagi aku bukit saga bagus kalo cam pagi2 tetibe rase nak pergi naik bukit tapi malas g broga sebab ramai orang n ko bgn pun da kul 10pg...kalo g broga kul 10pg maksud nyer berjemur lar kan...so sile lar ke bukir saga...search taman saga ampang kat google map nak tau jalan nyer...nway kitorg sesat jgk dkat 30min cari jalan ke situ....tp jumpe gak kan....

kalo rajen pas smpi saga hilltop bole lar turun ke waterfall...
cume nak balik yg malas tuh...hehe

aku sbnr nyer pelik kenape tetibe minat aku nak naik n panjat bukit n gunung ney dtg balik...setelah sekian lame....tapi mase hiking tadi....aku pikir2 n akhir nyer aku baru teringat....semakin lame aku dalam medic...aku semangat aku main luntur n mudah goyah...aku da kenal erti utk putus asa biler keadaan da memaksa...tapi biler aku mulekan balik minat dan cinta aku kat bukit bukau n gunung ganang ney...ade mase aku mmg nak putus asa....bukan pikiran jer tapi badan aku mmg da tahap maksimum usaha da....perjalanan ke puncak still 2jam dgn jalan lebey mencabar tp badan da cramping dari hujung kaki ke hujung kepala...tp Allah ajar makhluknyer jgn putus asa kerana pertolongan Allah datang x kire kite di mane dalam hutan dalam lautan atau dalam kesukaran...

after semgu stress dgn major posting....hiking and mandi
air terjun sgt nice...huhu

alhamdulillah....Allah beri petunjuk di saat aku memerlukan...di kala tahun akhir perubatan tahun paling mencabar...tahun yg penuntut nyer bukan nyer x boleh putus asa tp nak kenal erti putus asa pun x patot....banyak lagi bukit2 sekitar KL ney yg boleh kite nikmati....x perlu bukit yg tinggi2 pun...suasana hutan tuh mmg mendamaikan....insyaAllah...

ini tingkat 2 air terjun tuh...kawasan nyer luas sket...air jernih sket....
ade port cantek nyer nak ala berkelah ke kan atau nak makan2...
cume tmpat mandi kecik sket r...aku prefer tngkt yg bawah...

p/s :still xpuas sebab x merasa suasana puncak...dpat tgk bawah...adakah sy perlu menuju ke Gunung lak?esok ari ahad...hehe

salam...

No comments:

Post a Comment