Wednesday, October 12, 2011

orientation??masih wujud ke??

salam...

bagi mereka2 yg sudah pernah menjejakkan kaki ke sekolah berasrama...orientasi mmg bukan asing lg...aku yakin sgt kalo x teruk kene at least masih ade cebisan2 kenangan orientasi yg pahit manis utk diingati sampai ke hari ney....secara jujur nyer orientasi tuh lar yg byk menyatukan senior junior n of coz antara junior tuh sendiri....

mase zaman skola dlu kat RMC mmg lar orientasi sgt teruk...kene ingat name senior2...name penuh ,nombor tentera n pangkat skali...setiap malam lepas prep malam da ready nak guling2 atas simen....yuppp...biler ingat balik mmg xnak kene lagi tp biler cter balik ngan member2 mmg sonok sgt...ini lah kenangan yg xkan aku lupakan smpi biler2....

biler masuk medic aku agak surprised sebab bende orientasi ney masih ade lg...utk aku...da immune sgt...suro lar buat ape sajer aku mmg bole buat....smpi senior pun da x tau nak suro buat ape...haha...nway mase aku junior aku sgt berharap aku bole orientate junior camtuh...sebab itu yg merapatkan aku ngan senior2...itu yg buat aku kenal ngna dorg....itu yg buat aku x segan ngan dorg nak mintak tips2 exam....

ini lar peraturan nyer...kejam giler kat senior n junior...
mmg batu halangan lar admin ney...sape admin??nak tahu??

biler tahun ney dibuat pulak undang2 utk mengelakkan ragging aku sgt surprised....n junior in 6th college....junior x bole lalu pun 6th college utk pergi kelas...kene ikot jalan jaoh.....junior x boleh berada kat kolej 6 biler2 mase...n paling x bole blah adelah ade curfew x boleh balik kolej lepas pukul 10malam...kalo x kene tindakan tatatertib....ape da jadik ney??

sile lihat arahan sape...

mmg orientation zaman dlu2 sgt teruk...ade yg kene menari...ade yg kene pakai gown surgeon...ade yg kene berlakon mcm org bodo...tp aku x rase bende tuh ade lg zaman skang ney....aku rase sumer senior2 da mule berfikiran matang n moden....tp still aku rase master2 kolej ney spt Prof J n Prof Z x dapat lepas tangan mereka begitu sajer....admin sgt protektive...damn it lar....they said junior dont need senior.....becoz im not consulting any senior in my 1st yr i did failed my exam....senior can be a guide for junior in this very tough medic life...

yupp...mmg bole survive kalo xde senior...itu pun kalo orang2 ney sgt rajen giler ingatan tahap eisntein.....tp masalah nyer ramai x macam tuh...n aku x bole tgk makin ramai junior malay especially fail exam begitu sajer....yupp exam 1 hal.....n 1 lagi xkan lar korg nak hidup dalam dunia universiti ney tanpe kenal sape junior n sape senior korg....of coz batch sendiri pun terlalu ramai utk nak kenal...tp senior2 ney penting biler da stat keje naty....mereka2 yg bergelar senior ini lar yg akan jadik senior korg mase keje sbg houseman.....mase tuh senior korg da jadik MO....misti pernah dgr cane HO kene ngan MO....biler kenal senior harap2 bende tuh xde lar seteruk ape yg kite dgr....

admin mmg 1 halangan yg besar....tp kalo junior sendiri refuse nak kenal senior...n diorientate oleh senior....aku x bole kat ape...da umur besar panjang still mak bapak telepon ofis report pasal anak kene buli?? bak kate abah aku..."abah hantar belajar smpai universiti...xkan masalah sendiri x boleh uruskan??nak kene abah setelkan jugak dari kecik smpi besar..."

damn it....aku kene orientate mase umur aku 13 tahun...kene wat mcam2......n of cos orientate utk org2 umur 20 tahun lain method nyer....jgn ingat senior ney dumbass sgt lar smpi x reti nak bezakan care orientate budak umur 13thn n remaja umur 20tahun...almost 20y/o.....huuuuuhhhhhh

salam....

No comments:

Post a Comment