Sunday, June 12, 2011

best nyer kawen....tahniah mail n kak fiza!!=))


assalamualaikum

sempena musim cuti skola ney bek tulis bende yg salu orang wat time cuti skola......kenduri kawen...mengahwenkan anak2....menikah...bertunang....asalkan bende tuh ade kaitan ngan kenduri kawen lar mmg cuti skola lar jadik tarikh nyer...hehe

byk jugak kenduri kawen....aku pun ade jugak dijemput dtg ke beberape kenduri tuh.....tapi weekend ney x dpt lar der....study lar....exam makin dekat r.....tapi yg aku nak citer adalah kenduri kawen senior medic aku.....encik mael dan pasangan nyer kak fiza.....

sebenar nyer aku pun x tau jalan cerita cinta dorg....tapi sebenar nyer aku yakin dorg memilih jalan cinta yg halal...maksud aku dorg x bercinta before kawen r....bagus kan.....sweet sgt k......aku tgk 1 video dlm fb yg dipost oleh salah sorg senior medic jgk......mase nak sarung cincin pun terketar2....itu lah 1st time pgg tgn pompuan kot???yupp itu point aku.....itulah keseronokan berkahwin...hari menikah itu adalah hari pembebasan.....mase sarung cincin tuh misti 2 2 pengantin akan rase bebas......bebas melakukan ape sajer...sebab hukum da menghalalkan....dan insyaAllah ape yg lebey penting....ape yg mereka lakukan selepas ini tidak membawa kepada dosa dan maksiat tapi boleh jadik memberikan ganjaran pahal kat dorg.....hebat kan hikmah berkahwin.....


bayangkan kalo orang berkapel.....jika hati masih lagi disinari cahaya misti setiap kali dating rase bersalah.....kalo da advance tuh smpi pgg tgn dan sbg nyer lagi lar rase bersalah....ya Allah aku mohon dijauhkan dari perkara2 itu.....sedangkan orang yg x berkapel n mengambil pilihan berkahwin terus misti akan berdebar2....selama ini tidak pernah keluar berdua....tapi di hari pernikahan......waktu malam ditinggalkan ber2 dlam bilik tidur....misti nervous giler...da lar x pernah berdua biler 1st time ber2 pulak hanya betol2 ber2 dan syariat dah menghalalkan mereka.....sweet kan???


sebenar nyer aku nak ucapkan syabas dan tahniah kat mail n kak fiza....dorg sebenar nyer menunjukkan contoh yg baik...tidak berkapel dan terus berkahwin....dalam mase tgh belajar...insya Allah rezeki bertambah dan mudah jalan menjadi doktor...mudah-mudahan..aku doakan....amin....mungkin jgk selepas ney akan terbukak pintu hati rakan2 yg hadir mase hari pernikahan tuh....yg mane yg da berkapel lame sgt....atau yg baru terpikir nak berkapel.....moga2 terbukak hati dorg utk terus menghalalkan hubungan itu....insyaAllah...

No comments:

Post a Comment