Wednesday, May 16, 2012

selamat hari guru??TQ cikgu


salam....

selamat hari guru adalah ucapan yg selalu diungkapkan mase 16 Mei setiap tahun...sebab ari tuh ade lar ari kite meraikan guru2 yg berwibawa mendidik anak murid dari buta huruf hingga akhir nyer celik dunia...haha...bg org yg lahir dalam keluarga yg ramai pendidik ney mmg aku sgt memahami ke'busy'an tugas cikgu ney....kate nyer kerja separuh hari...tp xkire lg kerja jadik cikgu pembimbing koko lar buat kelas tambahan utk yg mengajar kelas2 peperiksaan kan...penat keje cikgu lagi2 cikgu zaman skang...jadik doktor + cikgu??still not a good choice lar...haha

nway....ditakdirkan Allah aku terserempak dgn cikgu biology aku mase kat RMC dlu mase tgh tgu lif nak g wad....act aku x perasan die n die yg perasan aku....yela aku cam rushing nak g wad kot...sebab tuh x perasan sape yg kuar dari lif...tuptaptuptap...ma'am saw bin yg kuar....die dtg utk check up ENT...ade masalah hidung sket jer...nothing serious lar....

malu nyer....dlu time skola salu tidor dalam kelas....oppsss kat U pun same jer...haha

last time aku jumpe die...kat UM jugak mase aku 1st yr...aku still ngat dgn jelas lagi situasi nyer cane...ma'am bawak budak2 skola tgk cam pameran sains dkat dewan tunku canselor(DTC)...skali aku pun ter'ada' kat situ jgk....so sembang punyer sembang skali die tny cane kat UM blajar...OKAY??aku pulak xkan nak menipu kot...mase tuh baru lepas keluar result part A atau cam sem 1 utk 1st yr...n aku FAILED....so aku cakap r...sy failed lar ma'am...die cam terkejot cam sedey...aku pun x sangke die amik seryes pasal result aku...padahal aku  cam bukan lg taggung jawab die kan...n disebabkan tuh jgk aku terasa amatlah malu sgt kat die...da lar time skola pemalas...da masuk U pulak failed exam....ape teruk sgt ko ney...

pertemuan kali ney...aku da final year...aku da mengharungi setiap tahun dalam medic ney....alhamdulillah lepas failed part A tuh aku da boleh memahami selok belok medic ney...aku pass exam2 seterus nyer....tp bukan mudah lar jalan nyer...jalan masih berliku-liku cume nyer kalo kite pandai mengambil selekoh agar x terbabas insyaAllah kalo rezeki ade mmg sampai ke destinasi...mase jumpa kali ney ma'am yg panggil aku dlu...die tny lagi...cane study skang??kali ney aku boleh menjawab sambil tersenyum...okay ma'am...im in my final year...so ma'am pun tny...da xde failed2 macam dlu mase 1st yr??alhamdulillah xde ma'am...then die ckp im proud of u....wow...aku cam terkesima....die ulang byk kali....aku cam...hebat btol kasih syg n tugas guru ney....walau hanyalah sekadar bekas murid yg da lame tglkan zaman skola tp die ttp berasa bangge....kerana ini adalah anak didik die...kalo gagal sedey kalo berjaya die bangge....hebat1000x....

ini cikgu biology saya...ma'am saw bin...die sgt hebat mengajar...
die wat kitorg mencampak kertas2 utk tunjukkan proses osmosis....hebat!!

terima kasih cikgu2 yg mengajar aku dari tadika smpi da masuk U ney...x lupe jgk my very 1st teacher mak tersayang yg judak sorang cikgu secara rasmi...yg ajar anak die ney membaca mengira...teringat kecik2 mase umur 5tahun mak ajar tambah tolak...mak wat soalan sebelum solat...abes solat da kene siap jawab....hebat cara mak mengajar...hehe...selamat hari guru mak n semua cikgu di dunia ney....

ini pulak my very 1st teacher in almost everything....
owh rindu mak pulak...hadoooiiii....nak balik!!

nway...kalo kat RMC...16 MEI bukan stakat hari guru...tp adelah hari yg kalo boleh sile jgn berada di skolah...kerana kate nyer ini adalah hari yg sgt berpuaka...mase ney semua lagenda2 hantu yg ade kat RMC akan kuar...dgn seven brother,dgn nenek lar....sng cter semua bende2 tuh berpesta hari 16 Mei ney....tp setiap kali 16/5 kan cuti kat skola...so salu mmg xde kat skola...org yg stay mase ney pun x penah kene pape...i'll juz wondering if the legend still diturunkan kepada newboy2 yg baru masuk....

salam....

No comments:

Post a Comment