Wednesday, November 30, 2011

awal muharam=anniversary yg pertama!!

Allah xkan mengubah kamu...tapi kamu harus memulakan perubahan@pengijrahan...insyaAllah,along the way Allah beri pertolongan

salam....

awal muharam menjelma lagi tapi da beberape hari lepas lar...arini da masuk 5muharam da....bagi sesetengah orang permulaan tahun hijrah yg baru ney macam xde pape sgt lar kan....tapi kite byk mendengar kuliah pasal hijrah....kuliah kat surau kat TV atau radio.....n ade jgk yg memikirkan cuti umum jer lar kan...bley tido puas2 or balik rumah ek...

nway.....bagi aku pulak awal muharam adelah ulangtahun aku....ulangtahun ape ek??ulangtahun pernghijarahan aku dari perokok tegar kepada perokok sosial??tettttttt,.....salah!!dari perokok tegar kepada bukan perokok@Non-smoker.....x bole caye ke??haha....

kalo nak stop smoking...stop semua yg berasap...shisha ke cerut ke pipe ke....
atau pun rokok daun sekalipun...

biler nak dekat 1 muharam hari tuh aku cam WOW....da setahun ek...dalam setahun ney ade 2 x jer aku hisap rokok,...tuh pun sket jer sebab x mampu nak teruskan....2mgu after aku stop aku try sebtg....2 3 puff da buang da.....n dalam bape2 bulan lepas ade amik 1 puff da xnak....

mmg susah mase awal2 tuh...nak kene elakkan dari asap rokok atau bau rokok sebab naty die nyer gian tuh datang lar kan....tapi lelame aku jadik benci kat asap rokok....x bole bau...naty batuk.....n part yg paling best adelah biler kite da stat membenci perokok....yupp hate smoker....even i was smoker once....
owh ini rokok yg saya hisap zaman jahiliah dlu....feveret kate nyer....hehe

tadi g makan kat kedai....orang belakang hisap rokok...aku terbatuk2...sib bek die blah cepat...dalam hati panas jer....hisap tempat lain lar weyh...atau hembus dalam plastik beg or sedut x yah hembus2....then g men snuker pun....balik baju bau asap rokok....giler kutukan dan umpatan bertubi2 keluar dari mulut aku ney....damn...x pasal2 baju bau rokok kan....

n aku mintak maaf sgt kepada sumer kawan2 n orang lain pun yg terhidu bau asap rokok selame ney,...utk perokok2 di luar sane....aku jugak pernah jadik smoker....plz consider kalo nak hisap rokok....plz jgn merokok mase keluar dgn kawan2 yg non-smoker...n plzz try to stop smoking....try jadik non smokers again n korg da rase betape benci nyer dgn perokok n asap rokok....damn it...guys i know how much u all hate me back then....
siyesly x faham kenape boleh smoking dekat medicafe.... padahal kat kafe fakulti perubatan??!!

n kepada yg muslim kalo nak berenti jgn niat sebab x cukup duit ke,sebab mak ayah ke,sebab girlfren ke tapi berhenti kerana Allah...kerana rokok tuh haram...yupp sudah difatwakan haram....mmg byk dugaan n cabaran tapi insyaAllah setiap cabaran tuh dapat pahala....melawan hawa nafsu kan??....

insyaAllah aku berdoa supaya berjaya kekal sebagai non-smoker.....n aku doakan kawan2 aku yg merokok berhenti merokok...aku doakan jugak abah aku sendiri pun berhenti merokok....n aku berdoa agar anak2 aku tidak akan pernah mencuba rokok spt ayah die ney....

SMOKERS!!...STOP SMOKING!!

salam....

No comments:

Post a Comment