Sunday, July 10, 2011

BERSIH...polis jer salah??korang xde salah ke??

salam.....

semalam 9 Julai 2011 tercatat dalam sejarah perubahan rakyat malaysia yang turun beramai2 ke Kuala Lumpur utk menuntut pilihan raya yg lebey bersih....maka dinamakan BERSIH 2.0 sebab tahun 2007 da pernah buat tp x hebat kot???......


disebabkan bende alah ney da diwar-warkan sejak lebey krg sebulan lepas maka meme lar Polis Diraja Malaysia da ready utk menyambut kedatangan dorg.....orang kate orang melayu ney mmg memuliakan tetamu....bagus.....maka banyak lar jalan ditutup....yela jage keselamtan tetamu....road block....orang marah sebab polis cek beg org sesuka hati....tahan org sesuka hati....pastu kedai pun byk ditutup....ney aku x faham...kenape lar tutup kedai...bukak r kedai...mane tau sambil2 dorg wat demo tuh dorg sempat singgah beli kain 4 ela nak wat baju raya kan.....haish....rugi2.....


ramai tuh tetamu2 polis kali ney...yg kate nk mai dekat 300 000 orang tp
yg dtg cume 50 000...rugi lar lauk-pauk dekat PULAPOL tuh...


disebabkan polis sgt memuliakan tetamu....seawal kul 8pagi polis da tgu da kat kawasan2 yg dikatakan org2 BERSIH,PATRIOT n PERKASA ney nak turun,....yela dorg dtg dari jauh kot....misti penat n haus.....so biler da ramai2 tuh polis kasi sembur air sket.....yela...kate dahaga....nak bagi sorg 1 gelas takot buang smpah merata2....so sembur jer senang.....so dorg pun tadah air tuh ngan senang hati...polis ngat dorg nak balik da....rupe nyer dorg stay lagi..... polis rase bersalah lar x melayan tetamu....memandangkan KL ney penuh dgn nyamuk dan kawasan PANAS untuk demam denggi....polis pun campak bom asap.....yela takot tetamu2 semua digigit nyamuk aedes n mendapat denggi....tapi malangnya,rupe2 nyer tetamu2 tuh sumer mata dorg allergic jgk kat asap....so berair mata dorg....bertempiaran lari dorg....polis pun kate..."LOL...nak balik da??sabar lar dlu...jom kite pi makan nasi kandar spesel nyer kat PULAPOL"

baik kan polis tlg halau nyamuk...tapi nape orang pulak lari macam
kene halau...
sabar lar jom pi makan dulu kat PULAPOL... (Bharian)

maka ade lar dalam 1000org orang dari 50 000 orang tu berjaya diajak pergi ke PULAPOL.....dapat makan nasi free lagi....senyum2 aku tgk dalam gambor pakcik2 tuh kaut nasi....rupe cam kenduri kawen pun ade....patot nyer sape yg nak wat kenduri kawen ari semalam patot join venture jer terus ngan polis kat PULAPOL........jimat belanje kot.....n konfem penuh orang dtg....xdela lengang n pengantin bersanding ber2 jer xde org dtg mcm yg dorg tulis dalam Utusan......

rugi lar sape yg lari tuh...x dpt join makan nasi kandar kat PULAPOL...
dpt makan free....
g demo dapat makan free....len kali kene join ney... (FB PDRM)

ape aku merepek ney???kite kene tahu yg polis hanya menjalankan tugas dorg....apekah jaminan yg boleh diberi oleh Datuk S. Ambiga,Dato' Seri Anwar Ibrahim n Khairy Jamaluddin atau Ibrahim Ali yg semua orang yg menyertai perhimpunan tuh akan wat demo secare aman??kalo secare aman kenape bile disuruh bersurai xnak bersurai...itu name nyer cari gado...bukan aman.....aku tahu bagus tuntutan BERSIH ney.....tapi aku panas dgn kutukan org2 kat dalam facebook....retak hatiku biler dorg kutuk polis camtuh skali....

ney sebenar nyer sape yg prepare utk perang ney.....
siap pakai baju celoreng lagi....
(pic by berita harian)

yuppp....ayah aku pesara polis.....aku n adik beradik aku ney mmg kurang dpt kasih sayang ayah aku sebab ayah aku keje nyer bahagian operasi....pergi keje waktu pagi....petang balik rumah malam kuar balik g operasi nak tgkp PATI n sbg nyer....raya ayah aku x cuti sebab kene kerja jage perairan negra......mmg xde kaitan sgt dgn ayah aku bende semalam ney tapi aku x bley terima org kutuk polis smpi ade yg panggil anjing2....mencarot2....sungguh mudah korg sumer mem'bab*kan dan menganjingkan orang2 yg jage keamanan negara selame ney.....adoiiiii.....

ney ramai FRU siap ade bomba lagi......ade perang ke ney??aik....ney sape pulak yg campak bom asap ney....ohh...FINAL PIALA MALAYSIA jer......pun ramai polis....nape ek???sajer kot??

p/s=ini pendapat aku berkaitan dgn kutukan terhadap polis.....pasal BERSIH tuh patot ke tidak ke...aku xnak komen pape.....

2 comments:

  1. rasenyer org yg pakai celoreneg tu op kot..

    ReplyDelete
  2. aik...mane ko tau??haha...tp bukan op tahun kite...tahun kite celoreng da kene tarik...hehe

    ReplyDelete